Heroes of Might & Magic III: In the Wake of Gods
avagy
Az Istenek Ébredése

       Ahogy egy ősi legenda elbeszéli, Erathia termékeny földje és minden lény mely rajta él, az Istenek teremtményei, azon isteneké, akik belefáradtak saját halhatatlanságukba. E föld megteremtése után nem avatkoztak bele az  eseményekbe,  sőt még csak nem is látták előre azokat, és így ettől a bizonytalan és ingatag világtól valódi isteni élvezethez jutottak...
         Egy másik legenda azonban pont az ellenkezőjét meséli el ennek a történetnek. Egy nagyszerű napon, az Isteni Akarat behatol az istenek által teremtett világba és felkavarja minden lakójának eddigi megszokott életét...
          De tegyük most félre az ősi legendákat. Gondolkozz most el inkább a saját életedről. Nem vagy semmiféle Isten. Csak egy egyszerű Erathiai hős. Most pedig elérkezett számodra a cselekvés ideje...

• Mi is az a WoG ?
   A WoG avagy az In the Wake of Gods, egy nem hivatalos kiegészítője a Heroes of Might & Magic III -nak. Pár Heroes3 fanatikus, élükön Slava Salnikovval 2001 februárjának környékén látott neki ennek a kiegészítőnek az elkészítéséhez. Ezzel a kiegészítővel végre új objektumok kerülhettek bele a játékba, illetve a már meglévő objektumok kezelése/irányítása is valóra válhatott. Ez fantasztikus távlatokat nyitott a térképek létrehozásában. Mindazonáltal az egésznek van egy kis hátulütője, mégpedig maga a megvalósítás, ami tulajdonképpen egy egyszerűbb programozási nyelvnek felel meg, azonban a nagy többség számára így túl bonyolulttá vált egy valóban jól vezérelt WoG térkép felépítése.
  Az első WoG verzió megjelenését azóta már számos további verzió követte. Ezek mindegyike egyre több dolgot hozott be a játékba, és ráadásul a stabilitása a kiegészítőnek is egyre inkább javult.

• Honnan is lehet beszerezni ?
   A WoG beszerzése viszonylag egyszerűnek mondható, mivel csak fel kell keresni a hivatalos WoG oldalt és letölteni onnan a legaktuálisabb WoG verziót. Ráadásul maga a kiegészítő teljesen ingyen van, így csak Heroes3 kell beszerezni hozzá. Továbbá a WoG jelenlegi legaktuálisabb változatát letöltheted erről az oldalról is, a Letöltések rovat megfelelő pontja alól.
A hivatalos oldal címe: WoG
2007-től változik a fenti cím: WoG 2007

• Mik a rendszerigényei, illetve kell-e valamit tudni a telepítéséhez ?
   A rendszerigényei megegyeznek a Heroes 3 rendszerigényeivel, csak még szükséged lesz pár megányi (~200 mega) szabad helyre, hogy fel tud rakni ezt a kiegészítőt a már meglévő Heroes3-ra. Amit még tudni kell a WoG-ról: csak Heroes 3 SoD-ra, Complete-re vagy Platina-ra lehet feltelepíteni. A feltelepítése a játéknak viszont akár még bonyolultnak is mondható, de ehhez van egy viszonylag jól használható leírás, amit a fórumon is megtalálhatsz.

• Hogyan tovább, avagy keressünk térképeket ?
   A WoG-ban lehetőségünk van arra, hogy egy más H3 verzióban megírt térképet átkonvertálhassunk WoG verziójúra. Ekkor az adott térképen végrehajtódnak azok a beállítások amit előzőleg mi bejelöltünk a WoG Beállításainak a menüjében. Persze az igazán élvezetes WoG térképek az alapból WoG-ra megírt térképek. Ezekből elég sok található a yahoo.com-on, a különböző fórumokon, csak rá kell keresni a "WoG" szócskára. Illetve ezen az oldalon is található pár WoG térkép. Aki pedig még többre vágyik, annak ajánlom a fórumot, vagy a Google-t.

• WoG Beállítások, mi is az ?
   Ez a telepítés utáni második nagy buktatója a játéknak, mert első ránézésre az ember elszörnyed tőle. Itt tudjuk beállítani, hogy mely WoG szkriptek futását engedélyezzük, azaz teljesen a saját szánk íze szerintire szabhatjuk a játékot. Azoknak akik annyira nem mozognak otthonosan az angol nyelvben, letölthető a Letöltések menüpont alól a Beállítások magyarított változata. Ezzel már lényegesen könnyebb elboldogulni, bár sajnos vannak benne hibák. Illetve, hogy jobban megérthessük, hogy az egyes beállítások mit is jelentenek, elkészült egy magyar nyelvű leírása a WoG Beállításainak, ami a fórumon megtalálható és letölthető.

• Mit tartogat a jövő ?
   A WoG fejlesztése még mind a mai napig folyik, és a következő változatban további újításokkal találkozhatunk. Mivel a WoG egy nyílt forráskódú kiegészítő, így további szkriptek létrehozása legfeljebb tudásbeli akadályokba ütközhet. Bár a WoG maga is egy kiegészítő, ettől függetlenül több kisebb-nagyobb javítást/kiegészítést hoztak létre hozzá, amely a játék játszhatóságát csak még jobban megnövelte. Ezekből párat felsorolnék:

• a Doom3d-féle kiegészítő: egy dinamikusan fejlődő, magyar fejlesztésű kis kiegészítő, amelybe egyre újabb és jobb funkciók kerülnek bele. Angol és magyar nyelvű dokumentációval ellátva. -=Doom3d=- (a WoG 3.59 Team tagja)
AcidCave: pár új lény, kicsit megváltoztatott megjelenés, pár további változtatás, - csak ajánlani tudom. -=AcidCave=-
Sagamosa-project: egész komoly változtatások teszik még élvezetesebbé a játékot. Ezek közül pár: kalandtérkép varázslatok, új másodlagos képzettségek. -=Sagamosa-project=- (a WoG 3.59 Team tagja)
Forge: bár jelenleg még nem elérhető, de a következő WoG verzióban benne lesz a készítők ígérete szerint. Egy mechanikus lényekkel benépesített várról van szó, ami eredetileg a H3-ban szerepelt volna valamikor, azonban helyette a Conflux várat kaptuk. -=Forge=-
Grove: több további új vár van készülőben a WoG-hoz, az egyik legvalószínűbben meg is valósuló project a Grove. Ezzel a sötételfek is bekerülhetnek a játékba. További információkat lásd a megadott linken: -=Grove=- (a WoG 3.59 Team tagja)
Bastion: Illetve a talán legfontosabb, bár nem kiegészítő, hanem magának a WoG-nak a folytatása. Ezzel egy új sivatagi vár kerülne be a játékba, illetve a készítők elmondása szerint további igen jelentős újítások. -=Bastion=-

 
Powered by Heroes Team